Żywiec i Pampers, bo o nich mowa, angażują swoich fanów na fanpagach. Łatwo się domyślić, że fani tych produktów to raczej skrajne grupy docelowe. Liczba osób które mówią o tych stronach i odwiedzają je mówi sama za siebie. Okazuje się, że młodzi ludzie chętniej odwiedzają takie strony niż oglądają reklamy.
W obu przypadkach posty poparte są obrazkami zgodnymi z tematyką, a same wpisy pisane pod konsumentów którzy utożsamiają się z nimi. Teksty które są nam serwowane często brzmią jak prawy ogólne, które wiadomo nie od dziś. Ale przejdzmy do konkretów:
Pampers- firma zdobywa fanów przez życiowe wpisy. Ludzie angażują się i dodają komentarze związane z doświadczeniem życiowym. Opowiadają o tym co przeżyli, o rzeczach związanych z macierzyństwem.
Matki chętnie zwierzają się z przygód ich pociech. Zdjęcie dzieci z chwytliwem opisem okazało się strzałem w dziesiątkę. Oprócz tego dodawane są też reklamy artykułów, jednak są one rzadkością. Fanpage sprawia wrażenie strony przyjaznej dzieciom i matkom co może zwiększyć liczbę użytkowników. Atmosfera wydaję się być domowa i swojska.
Żywiec- uznana przez smakoszy tego trunku marka. Facebookowa strona jest przejrzysta, a w oczy rzuca się wyszczególniony na czerwono jeden wyraz w dodawanych grafikach. Tematem przewodnim jest piwo
tzn w obrazkach pojawiają się butelki, kufle, kapsle itd. Hasła które są propagowane są jasne i czytelne, często są aktualne, dopasowane do bierzących wydarzeń np Wiosna budzi do Żywca. Chwytem marketingowym jest przedstawienie Piotra Żyły- skoczka znanego nie tylko ze strony sportowej, ale również z kontrowersyjnych wypowiedzi. Narciarz podejściem do życia i treściami jakie porusza przed kamerą wzbudził sympatię widzów w całym kraju. Przedstawienie go na obrazku z Żywcem to z pewnością udany zabieg marketingowy. Wkońcu zwolennicy piwa są w znakomitej większości zwolennikami skonów.
Obie firmy są klarownym przykładem na to, jak dopasowanie się do klienta pomaga zdobyć uznanie,
produkt prokuktem, ale grupa docelowa przede wszystkim ;)
https://www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem?fref=ts
http://www.facebook.com/Pampers?ref=ts&fref=ts
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz